UPPDATERING!!!

Nu ska ni få lite uppdateringar om vad som hänt hos oss sen sist vi sågs...

VALBORG 2008

Tomas, Maggan, Anna och Andréa var och hälsade på oss under valborg.

Allting började tidigt på valborgs. Vi vaknade av att någon granne började spela orkester musik.. sjukt högt! Men.. det var ingen granne som spelade. Utanför oss stod en valborgsorkester (vetitusan vad det kallas) och spelar vårsymfoni typ. Rätt komiskt att vakna upp till :)

Här ser ni en bild på symfoniorkestern.. och beviset på att det var tidig morgon. Var gott med frukost i alla fall!

Sen fick vi hjälp av Tomas att koppla in el, underskåpsbelysning osv. Därefter satt vi fast handtagen på överskåpsluckorna.

Vi inhandlade även utemöbler till vår uteterass. Fin kvällsutsikt.. luftballonger där borta.

BESÖK

I mitten av maj fick vi besök av Tobbes syster, Annelie och hennes sambo Jan. Även Tobbes kusin Patrik med sin sambo maria. Vi gick ut till ett ställe på söder som heter Akkurat. Det är ett uteställe där man kan dricka alla sorters öl. Vi testade 6 olika ölsorter. Var väldigt trevligt!

Från vänster, Annelie, Patrik, Maria, Tobias, Jan och Elina.

MIDSOMMAR 2008
Midsommar firade vi i Piteå, i Kopparnäs. Det var asiatiskt tema.

Här ser ni samurajen Tobbe, munken Peter, lilla Judith, erika, björn, frank, elin och elina.

Här sitter hela högen och käkar. Det regnade lite under middagen, men sen blev det sol och fint mot kvällen. Kvällen och midsommarfirandet tog dock slut rätt tidigt, typ vid 23 tiden.

BARN
Vi ska ju som många vet få barn i Januari. Preliminärt datum är 14 januari. Vi gjorde ett relativt tidigt ultraljud, redan 13 veckan av graviditeten.. mest bara för att se om barnet var friskt. Allt var som det skulle!

Man ser kanske inte så bra på dessa bilder, men huvudet ligger till höger.. ryggraden neråt.. som i en båge. Ser även lite av rumpan och benen.

SOMMAR 2008
Nu kommer det lite bilder från sommaren i Piteå 2008. Elina var 2 veckor i piteå och jag var 3 veckor i Piteå. Hann med att göra en hel del under denna tiden. Här kommer ett litet kollage.

Första helgen så var vi på Elins stuga och badade badtunna och grillade lite burgare! Mycket trevligt!

SANDERS ANKOMST

Sander och brorsan Peter kom på besök. Peter åkte tillbaka till Norge efter 4 dagar i Piteå medan Sander stannade hos farmor och farfar i 3 veckor.

Efter önskemål från både vi Stockholmare och brorsan från Norge så blev det ett litet paltkalas hemma hos syster Annelie. Här har ni kusinerna (Sander, Frida och Edwin) som får lite efterrätt, glass så klart!

SOMMARFEST

Här har vi en härlig sommarfest hos toffe och issan. Blev rätt många gäster faktiskt. Därefter bar det iväg till 1906´s uteservering. Var en lyckad kväll!

BÅTTUR

Här var vi ute på en tur med båten till Hällskär. Var en skön dag med bra väder och varmt vatten..

JÄVRE

Besökte Björns föräldrar i Jävre. Gjorde ett tappert försök med att flyga drake.. gick sisådär.

VÄNNER

Elina besökte sin vän Lollo som nyss fått en dotter, Ebba tror jag hon heter. Söt!

SOL OCH BAD

Vi började dagen med en semesterfrukost sedan gav vi oss iväg till hemlundastranden för lite sol och bad. Tomas hade lite problem med att välja badbyxor. Speedos eller badshorts? Han valde shortsen efter en omröstning bland oss närvarande.

TJAPPSÅIVE OCH ARVIDSJAUR

Tjappsåive, hälsar på mormor och farsan hämtar hem sin båt. Mormor hatar att vara med på bild, men ibland får man lov att tjuvknäppa henne.. :)

Kusin patrik och marias nya hund Nero. Patrik vann även Racksunds fisketävling. Han lyckades med att bli både 1:a och 2:a i gäddklassen. Tyngsta gäddan vägde 11.42 kg och andra gäddan vägde 9.98 kg. Bra jobbat! Här ser vi Patrik med bucklan.

PITEÅ DANSAR OCH LER 2008

Onsdag, PDOL veckan. Jag och mina kusiner, Andreas och Jocke tog oss en tur genom kanalen och genom fårösundet med pappas båt. Fick även syn på en väldigt elegant båt.

Tyvärr har jag inga bilder från PDOL torsdagen, men här är lite bilder från fredagen. Vi gick ett gäng grabbar ner till badhusparken för att festa och bada i kanalen. Alla var glada.. Piteå dansade och log helt enkelt! Var riktigt skoj!

Efter vi hade varit på badhusparken så var det dags för musikuppträdande.. någon typ av arbetsmusiktävling. Vet inte riktigt vad den heter. I alla fall, Mats och fisken deltog som dansare för deras arbetskollegor.. dock endast iförd mankini. Publiken skrattade och apploderade.. så även Ronny och Siw Malmqvist. Tyvärr vann dom inte musiktävlingen, men det var ett kul inslag.

På PDOL lördagen så hade Markus fest hos sin mor och far på fårön. Först bastuflotte och bad, sen åkte vi in till fastlandet, duschade, dressa om, grillade, drack, skrattade och hade riktigt kul. Sen åkte vi ut på området inne i stan. Var en mycket lyckad kväll.

Markus pappa, Rikard visade oss runt i huset på fårön. Han visar på några bilder hur det såg ut innan han byggde om. Sedan satte vi oss på altanen och tog det lugnt, drack ett par bira, kollade på utsikten och mådde riktigt skönt!

På söndagen åkte jag, Elina och syrran med barnen (Simon, Frida, Edwin och Sander) till PDOL området för att åka lite karuseller. Värmen var enorm och barnen hade kul. Jag började dock må lite sämre efter att ha åkt karusellen Batman!

SANDER 2008

Nu har Sander åkt tillbaka till sin mor och far i Norge och vi har åkt till Stockholm, så nu är det ett tag till nästa gång vi får träffa honom. Han kommer säkert vara lite större då, men här är i alla fall några söta bilder på lillgrabben!

Nu har ni fått tagit del av några av våra bilder, och lite av vad som hänt oss den senaste tiden. Ska uppdatera oftare numera, så de inte blir så här dryga inlägg :). Ha det bra så länge..

Hörs snart igen!
/ Tobbe & Elina

Hej alla vänner!

Nu är det vääääldigt länge sen vi uppdaterade vår blogg. Och ja, vi har fått höra det! Det var så länge sen att jag till och med glömde bort lösenordet till bloggen. Men anledningen till att vi inte har uppdaterat har varit varierande.. problem med servrar, internet, bilder, tobias, elina, lägenheten, datorn, allting.. you name it.. men nu ska vi vara back on track! Förhoppningsvis i alla fall.

Kommer inte riktigt ihåg vart vi slutade vårt sista inlägg.. men vi har nu hunnit bo i lägenheten någon månad. Elina har hunnit med att bli gravid.. eller ja menar.. vi har blivit gravida :). Det har hunnit bli sommar och semester. Men semestern är slut nu, imorrn börjar kneget igen. Uscha buscha.

Åter till läggan.. hade tänkt lägga upp lite bilder, men så har vi så förbaskat segt internet (är nåt fel med någon 3G mast enligt telia).. så jag får lägga upp bilderna från jobbet imorrn. Så håll ut..