Skansen 30 aug

Vi bestämde oss för att vara lite kulturella i helgen. Eller asså, vet inte om man kan kalla det kulturellt.. men vi kände att vi ville ut på äventyr. Så, vad gör man då? Jo, man besöker skansen, går förbi akvariet och kollar in äckliga djur. Får rysningar bara jag tänker tillbaka på besöket! Var många obehagliga djur!

Här är vi på väg in till akvariet.. var en fin dag förövrigt, bra väder!

Dessa klättrande krabater var de första vi stötte på där inne

Vi stötte även på Surikaten Timon och hans vänner! :)

På Skansen finns det massa ormar! Här ser ni en Anaconda. Piff och puff var också där..

Finns regnskog på Skansen. Dock fanns det bland annat apor och ödlor som spang omkring där. Lite obehagligt faktiskt! Jag var då fruktansvärt nervös.. duckade hela tiden. Elina var mest rädd för att få apskit i håret :)

För er som inte vet så har jag fruktansvärd fobi för hajar. Fråga mig inte varför.. men det har hängt med sen barnsben. Jag försökte därför undvika dessa varelser så mycket som möjligt. Jag fick ståpäls direkt vi närmade oss. Elina var lustig och fick mig på bild tillsammans med en låtsas haj, det kan jag bjuda på. Däremot kan ni se krokodiler i bakgrunden av en bild. Även Aliengrodor finns på skansen!

Spindlar, ormar och jättegrottkackelackor! Jag ville inte uppfattas som en mes efter detta skansen besöket, med tanke på hajarna. Därför var jag tvungen att fingra lite på en orm! Manligt! Elina var dock lite mer osäker.. räckte med att känna på glaset där det fanns en äcklig spindel. Inte så manligt. Erkänner dock att jag var lite spänd inför mötet med ormen :)

Elina och en stor jäkla Bisonoxe. Går ju inte heller gå på Skansen utan att få se en björn. Ser ut som en nallebjörn men de är en levandes... stooor... bjööörn!

Efter rundturen hade jag Allsång på skansen! Var nästan fullsatt! Här ser ni en "stolt" Elina efter uppträdandet.

Var en skön dag på Skansen, bra väder, inte så god mat, bra sällskap, trevliga och otrevliga djur.. vad mer kan man önska? Vi var alldeles slut när vi kom hem.. hade säkert gått en mil.

På återseende!
Tobbe & Elina

Besök av Frank & Elin

Förra helgen fick vi besök av Franke och Elin. Dom har precis flyttat till Eskilstuna, där elin har börjat plugga. Känns kul att dom flytttat lite närmare oss.. tar bara 1 h med tåg enkel väg. I och för sig tar det ju bara drygt 1 h med flyga hem också.. men då har man inte räknat bussen till arlanda på 45min och bil från kallax på 40 min :).

Frank & Elin.

Hur som helst, vi gick några timmar på stan.. eller vi åt mest hela tiden faktiskt. Först åt vi lunch på en liten café/restaurang på Sveavägen. Därefter åkte vi till Gamla stan och fikade. Därefter åkte vi hem till vår lägenhet, lagade tacos och såg en rulle.
Var i alla fall mycket trevligt med besök!

Ultraljud

Ja, som rubriken säger.. vi var iväg på det andra, riktiga ultraljudet 15 augusti. Var en grym känsla alltså! Dessutom fick vi veta könet. Det är en liten tjej som enligt hon på ultraljudet ska komma 11 januari :). Men det återstår ju att se när hon kommer.

Angående namn så har vi ett par. Vi tycker dock de är lite svårare att komma på tjejnamn än killnamn. Vi hade många killnamn att välja på. Vet inte om vi ska avslöja här våra funderingar.. nått vill man ju ha hemligt :)

Här är lite bilder från ultraljudet.