Från helgen som gått..

Sidan har varit nere så vi har inte kunnat uppdatera under hela helgen, men nu kommer äntligen dom efterlängtade bilderna! Klicka på bilderna för större format..

Lördag


Byggherren och byggkvinnan tidigt på lördagmorgon innan rivning.


Vi började lördagen med att ta bort skåpluckorna. Även kyl/frysen och spisen har flyttat på sig..


Lysrörsarmaturen monteras ner... proffsigt!


Nu är alla överskåp nere.. och diskbänken är borta!


Nämen ser man på! Här står allt... i vardagsrummet!


Sådär.. då är det BARA kaklet kvar *pust*


Vi funderade länge hur vi skulle kunna få iväg allt bråte till grovsopen.. som tur är hittade byggherren (jag!) ett bra "fraktfordon". Här ser vi farsan med vårt "fraktfordon".. en soptunna!


Här är vårt kök! Fint möblerat i grovsopen.


Hugga hugga hugga..oj som vi kämpade för att få ner detta kakel.. men framför allt var kakelmassan stenhård!

Vid ungefär 18.30 tiden på lördagkvällen plingade en äldre dam på dörren. Hon bor tydligen våningen under oss. Hon bad oss snällt att sluta hacka i betongväggen. Den äldre damen verkade relativt less oljudet. Vi visade lite mänsklighet och la undan våra verktyg efter ca 3½ timmes hackande! :)

----------------------------------------------------------------
Söndag

Efter vårt hackande på lördageftermiddagen var det dags att spackla väggen!


Helspacklat kök, läckert!


En kaffekopp var vi värda efter allt slit...

Lite andra bilder från lägenheten under helgen.
  
Dasset             Utsikt från kök          Fasaden


På söndageftermiddag blev det lite andra nöjen, premiär i fotbollsallsvenskan!
 
AIK - Kalmar FF 0-0

---------------------------------------------------------------------------

Tisdag
Idag har vi bland annat målat väggarna i hallen.

  
Elina rollar!

 
Jag ville också måla.. sen var de lite trist med gråspacklade köksväggar.. så ja målade vitt. Nädå, jag grundmålar den spacklade väggen inför tapetseringen.

Vi avslutar detta inlägg med den färdigmålade hallen.. och med världens gulligaste målare! :)


På återseende!
Bästa hälsningar // Tobbe och Elli


Kommentarer
Postat av: Jocke

Härligt, vi väntar på bilder med spänning :-)

2008-04-01 @ 18:24:09
Postat av: Anja

Men oj vad ni jobbar! riktigt duktig ju! hoppas allt går bra. vill ju gärna komma och hälsa på när allt är färdigt! puss

2008-04-02 @ 20:20:11
Postat av: Erika

hah! Elina vart har du leopardbadräkten? :)
Gissa vart min mobil är? Jo det är några killar som har tagit den, de måste ha hittat mobilen här ute på parkeringen. Kortet är i Sjulnäs och mobilen är på villovägar, men jag ringer och är ett pain in the ass!
Som tur var så hade en av killarnas pappa tagit telefonen som de stoppat in mitt simkort i och börjat använda. Då kunde jag ringa till honom och förklara att han hade mitt kort.
Nu ska han skicka det med posten och den här Ricky som tydligen har min mobil ska nog komma förbi i morrn med mobilen... hoppas jag!
Hoppas allt går bra med tanten och köket!

2008-04-02 @ 22:36:14
URL: http://aakiree.blogg.se
Postat av: Simon Renberg

Riktigt Nice ;P //simme

2008-04-05 @ 22:47:06

Skriv en hälsning här!

Namn:
Kom ihåg mig!

Epost: (För de som är blyga kan vi berätta att det bara är vi som kan se din adress!)

Har du någon blogg eller hemsida? Vi vill gärna veta adressen!

I nedanstående ruta går det bra att lämna ett meddelande eller kanske en novell!

Trackback
RSS 2.0