Vänta lite...

Vi klarade oss över nyår,.. det blev heller inget stopp för födsel mellan pite och stockholm på vägen hem.
Nu har vi även (om än inte helt oväntat) klarat oss över dagen D... hur länge till ska vi behöva vänta?

Med risk för att Elina skall bli galen av väntan och undran måste hon nu fylla dagarna med nånting.
Kommer nu att presentera två tävlingar för er trogna läsare.
NR 1: Vad ska Elina fördriva dagarna med?

NR 2: Vad kommer dunderklumpen (babyn, inte Elina) att väga och mäta när kalaset är klart?

(För den vågade finns även Bonus Chansen, gissa rätt datum och för de som känner sig riktigt utmanade, gissa även klockslag.)

Lämna ditt bidrag som kommentar på bloggen, glöm inte att skriva vem du är...

Bästa förslag belönas med fina priser!


Finns det någon som är lika uttråkad som Elina kan man även tippa på följande alternativ:
Vilken sorts bedövning som kommer att utnyttjas?
När/Om/Var/Hur Tobias kommer att svimma?
Kommer Elina att bli en total bitch eller motsatsen?
Blir det en med snopp?
Listan är oändlig, frivilligt att hitta på egna förslag också :)


Kommentarer
Postat av: Erika

1. Elina ska fördriva dagarna med att se på Big Love som jag tror kan döda riktigt mycket tid. Sedan ska Tobbe köpa en virknål och ett litet garnnystan så att Elina kan virka sig ett par babytossor. Mönster på detta går att få hos Erika!



2. Elina kommer att väga... :) Näe men dunderklumpen kommer att väga 3549g och vara 50 cm lång. Dunderklumpen kommer att vara mycket söt och ha lite långt mörk hår på skallen. (Efter ett tag kommer det att nötas bort och då kommer föräldrarna Risberg att vara så taskiga att de kallar sitt barn för "munken".



Självklart är jag vågad, så jag gissar på att dunderklumpen dyker upp en torsdag den 16 Januari (mest för att det är samma datum som Elina fyller och att det är lättast att komma ihåg senare)

Klockan 01.06 (för då föddes jag och jag blev ju normal? ;P !)



Elina kommer att ta all bedövning som erbjuds, hon blir dock förbannad i fall att värkarna har börjat sätta igång så mycket att hon inte kan få ryggmärgsbedövning. Hon suger i sig utav lustgasen och undrar om man kan köpa hem ett par tuber till framtida bruk. Tobbe svimmar inte av själva upplevelsen av förlossningen utan för att han har andats för mycket lustgas. När han vaknar upp igen har dunderklumpen tittat ut och det blev en dunderklump utan pillesnopp.

Om jag känner Elina rätt, (sorry Elina) så blir hon en total Bitch och kommer att skrika och skylla ifrån sig på Tobbe för allt, för barnet och för att karlar inte tål någonting. Tobbe får bita sig i tungan och snällt lämna i från sig lustgasen när Elina ber snällt.

Sedan kommer Elina att gråta floder... Nästan lika mycket som när Leonardo di Caprio (Elller vad han nu heter) fick se månen!



Direkt efter förlossningen kommer Elina att vara den hispigaste morsan någonsin och Tobbe kommer vara den som lugnar mamma Elina.

Nu kommer jag inte på något mer och ska förmodligen sova egentligen då klockan är 02:59!



Lycka till!

2009-01-12 @ 03:00:11
URL: http://aakiree.blogg.se/
Postat av: Björn

Nu ska Björn gissa:

Vikt: 3397g

Längd: 50,89 cm



Datum: 14 Januari, klockan 23.18

Förlossningens längd: 14 timmar

En flicka med ljust fjun på huvudet.



Tobbe kommer inte att svimma men blir utvisad för osportsligt hysteriskt uppträdande.

Elina blir de überbitch och kommer att skrika och svära.





2009-01-12 @ 23:22:33
Postat av: Jocke L

Tjennare Stockholm, här kommer svar på frågorna från snöiga Arvidsjaur:



NR 1: Vad ska Elina fördriva dagarna med?



Det finns ju några bra filmer i ämnet småbarnsföräldrar. Här kommer fyra filmer son Elina kan börja med:



Film 1: Nio Månader med bla. Hugh Grant, Julianne Moore, Tom Arnold och Robin Williams som förlossningsläkare.



Film 2: Titta han snackar med John Travolta och Kirstie Alley och Bruce Willis som babyns röst.



Film 3: Tre män och en baby, Nancy Travis är mamman som lämnar babyn till tre män, Tom Selleck, Ted Danson och Steve Guttenberg.



Film 4: Jag är med barn. En svensk klassiker från 1979 av Lasse Hallström och med Magnus Härenstam.



NR 2: Vad kommer dunderklumpen (babyn, inte Elina) att väga och mäta när kalaset är klart?



Dunderklumpen kommer att väga 3280 gram, mäta 49,5 cm och förlossningen kommer att äga rum Natten mellan Lördag den 17:e och Söndag den 18:e. Klockslaget blir 01:14.



Lycka till!

//Jocke

2009-01-13 @ 11:20:26
URL: http://vildawilja.blogg.se/
Postat av: emmeli

elina ska börja spela nätbingo och spela bort alla pengar så ni måste panta alla bäbysaker ni köpt.



sen kommer det att bli en liten flickbaby 2850g 42cm lång. elina blir över en månad försenad jag tror den tittat ut på alla hjärtansdag 14/2.



jag tror som erika att elina kommer att ta all bedövning hon kan få och sen fråga efter mer.



tobbe blir utslängd redan i början av förlossningen då elina beter sig som en bitch och skyller allt på tobbe som har planterat bebisen i henne.

2009-01-14 @ 15:14:09
Postat av: Hanna

Tjosan!



Nu är det min tur!



Elina borde hela dagarna sitta med kameran redo för att fånga en fot eller en hand på kort genom magen. Sedan lägga upp intressanta bilder på bloggen så att världen får njuta. :) KUL!!



Lillgullegumman kommer att väga 3448 g 49cm. Hon kommer att kika ut den 19 januari kl 04.38. (Nu får du knipa Elina! ;) )



Elina kommer att ta all bedövning som hon får och då sköterskan lämnar rummet kommer lustgasen definitvit att missbrukas, av såväl blivande mamma och pappa.



Jag tror att Tobbe håller sig ifrån att svimma men att tårarna inte går att hålla inne då han till sist får se sin underbara DOTTER! :)



Självklart blir Elina tokig, vem skulle inte bli det, så även om Tobbe inte kommer att bli utkastad kommer han att önska att han blev det. Men även Elina kommer att lugna sig så fort bäbisen är ute och kommer efter det inte kunna slita sina ögon ifrån lillgumman.



Lycka till. Jag hejjar på ifrån Umeå! ;)



Pussa

2009-01-14 @ 19:28:14
Postat av: mamma catarina

Vad ska Elina fördriva dagarna med fram till nedkomsten? Ja, vill dom att babisen ska komma snabbt ska hon ta o stoppa i sig laxermedel. Det kan ge lite fart på förlossningen. Ligga i soffan o kolla på film är väl kul men aktivitet är alltid bättre. Oj vad präktig jag var då......;)



Babisen kommer den 18 januari kl 2314. Babisen väger 3721g o är 50 cm lång.



Lustgas o pudendusblockad står på menyn. Härligt!!!!



Tobbe, som jag inte känner, kommer att klara sig alldeles utmärkt, ge bra med stöd o support åt Elina så att förlossningen går som på räls. Han kommer att få ta skit men det är glömt när babisen är ute. Elina gör trots allt det hårda jobbet o behöver få avreagera sig..... Hon kommer att klara sig alldeles utmärkt, men det är ingen lek att föda barn.... och kom ihåg att smärtan går över o då får man en fantastisk belöning

Lycka till med allt.



Kramar från Mamma Catarina

2009-01-14 @ 19:44:17
Postat av: Jocke L

Tja 08:or, det ser ut som det nu finns gott om förslag på aktiviteter, en aktivitet kan vara att besöka http://omjagvar.blogg.se/ lite då och då, jag fick nämligen order av Dunderklumpens Farmor att skapa en blogg, så här är den. P.S länka gärna till den från eran kanonblogg. //Jocke

2009-01-14 @ 21:42:35
URL: http://omjagvar.blogg.se/
Postat av: Tobbe (blivande dad)

Tänkte att jag skulle lämna in ett bidrag till denna "tävling". Det är ju inte direkt så att jag sitter på facit. Men jag tippade faktiskt redan i december när vår lilla donna kommer så jag kan ju inte ändra mig. Mitt tips är den 16:e jan kl 08.30. Det börjar dock bli lite ont om tid.. ja menar, det är ju typ imorgonbitti. Hmm. svälj :)



Jag tror att hon kommer väga 5.7kg och vara 33 cm, se ut mer som ett bowlingklot. Nääädå, skämt och sido.. 3988g och 50 cm är nog en mer kvalificerad gissning.



Vad säger ni? Tror ni Elina kommer vara en bitch? Jag tror hon kommer vara lugn som en filbunke och.. och.. och snäll som en .. varulv! Hoppas jag överlever.



Svimma, jag? Tss.. pytsan. Jag har aldrig svimmat tidigare! Jag är ingen mes, jag är man. Fan om jag svimmar!



Hur som helst, jag längtar så kopiöst. Vi hör av oss. :) På återseende.



/ Tobe

2009-01-15 @ 15:19:36
Postat av: Frank

Stort grattis! till föräldrarna! :)

2009-01-16 @ 11:59:37
Postat av: Jocke L

Grattis :-)

2009-01-16 @ 12:04:54
URL: http://omjagvar.blogg.se/
Postat av: Sara Lundberg

Grattis till lilltjejen!!!! Sköt om er alla tre

Å till dig Tobbe- Bra gissat i tävlingen :) :)

2009-01-16 @ 12:49:33
Postat av: Monica

Stort grattis till underverket! Väntar på bilder på lilltösen! :)

Hoppas ni mår bra!

Kramar

2009-01-16 @ 14:05:29
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Erika

ÅÅh Grattis grattis och GRATTIS! :) Den 16:e och allt! :P Vi höres !

2009-01-16 @ 14:38:17
URL: http://aakiree.blogg.se/

Skriv en hälsning här!

Namn:
Kom ihåg mig!

Epost: (För de som är blyga kan vi berätta att det bara är vi som kan se din adress!)

Har du någon blogg eller hemsida? Vi vill gärna veta adressen!

I nedanstående ruta går det bra att lämna ett meddelande eller kanske en novell!

Trackback
RSS 2.0